Bejegyzések május, 2012

Boldogság előtt

»Írta - - 2012. máj 15 in Blog, Boldogság, Érzelmi intelligencia, Karrier | 0 Hozzászólás

Boldogság előtt

Shawn Achor a pozitív pszichológia egyik alapítója, a Harward Egyetem tanára és kutatója, könyvek és tanulmányok írója. Központi témája a boldogság és a munkahelyi eredményesség kapcsolata.Közelmúltban megjelent Boldogság előtt c. könyvében vizsgálati eredményeit összegzi arról, hogyan fejlesszük elménket tudatosan “boldoggá”, hogy boldogságunk sikeressé tehessen minket.Jó időkben könnyű boldognak lenni, nehéz időkben művészet. Tanácsa szerint, miután eldöntöttük céljainkat, tudatosan ki kell szűrnünk azokat a “háttérzajokat” elménkből, melyek negatívak, elbizonytalanítóak, félelemkeltőek. Pl. “úgysem találok munkát”, “soha nem fogok kijönni az adósságból”. Amikor ilyen gondolataink jönnének elő, gyorsan tereljük gondolatainkat korábbi sikereinkre, éljük át őket gondolatban újra és újra, erősítsük magunkat abban, hogy mennyi nehézség ellenére mennyi mindent meg tudtunk csinálni sikeresen.A boldogság nem arról szól, hogy minden csodás, hanem arról, hogy lehet és tudunk is változni. Másképp fogalmazva “kiteljesedésünkért folytatott küzdelmünk élvezete”. Nehéz gazdasági helyzetben minden apró mentális győzelem közelebb visz bennünket a jó irányú változásokhoz.Achor szerint a pozitív beállítottság 23%-kal több energiát, 31%-kal nagyobb eredményességet, 37%-kal jobb értékesítési eredményt, és 40%-kal jobb előléptetési esélyt eredményez.Mi van, ha valami váratlan esemény okán mélyen elkeseredünk? Ilyen állapotokon tudatosan lehet segíteni, sokféle módon, akár például egy olyan pozitív hangvételű email megírásával valakinek, ami ránk is visszahat, vagy például meditálással.Három alapszabály a boldogságérzet elérésére:Naponta 2 percet töltsünk azzal, hogy gondoljuk végig, milyen 3 új dologért lehetünk hálásak. Meditáljunk pár percet csöndben lélegzetünk figyelésével. Írjunk valakinek egy 2 perces pozitív hangvételű emailt.Használjunk “gyorsítót”. Ahogy a maratonfutók felgyorsítanak a cél közelében, elménk is felgyorsít, ha közel érzi a sikert. Ha napi teendőink listáját elkészítjük, tegyünk bele pár olyat is, amit már sikerrel megcsináltunk. Ha valamilyen jó szokást akarunk kialakítani, ne a nulláról induljunk. Induljunk ki például abból, hogy már eddig is jó párszor sikerült pl. ellenállni a napi édességnek, vagy beiktatni valamilyen testmozgást.Ne várjunk passzívan a boldogságra. Tudatosan tegyünk minden nap valamit a boldogságérzetünk fokozásáért. Találjunk értelmet a munkánkban. Teremtsünk (jó) kapcsolatot az emberekkel magunk körül. Tekintsük a napi stresszt erőnket fokozó eszköznek. Ha a munkánkban boldogabbak leszünk, az sikereket fog eredményezni.Boldogságot és sikereket kívánok!Tomori NóraLikeolj...

tovább