Személyes marketing és az internet

» Írta - - 2017. ápr 03 in Blog, Karrier, Kommunikáció | 0 Hozzászólás

Személyes marketing és az internet

Egyre több HR-es keres jelölteket a közösségi média oldalain és minden HR-es böngészi, ellenőrzi a jelöltek közösségi megjelenését. Tegyünk jó benyomást a közösségi oldalakon és hívjuk is fel szakmai hozzáértésünkre a böngészők figyelmét.

 

Linkedin

- Részletes információkat adjunk meg magunkról, vigyázzunk az önéletrajzunkkal való összhangra.

- Kövessük az olyan cégeket, ahol szívesen dolgoznánk, mert posztolhatnak álláshirdetéseket.

- A ”jobs” fület használjuk és pályázzunk bátran állásokat.

- Minél több ismerőst gyűjtsünk, kommunikáljunk velük.

 

Facebook

- Óvatos profilt készítsünk és óvatosak legyünk a posztokkal.

- Likeoljuk a cégeket, ahol dolgozni szeretnénk.

- Csatlakozzunk szakmai csoportokhoz, sok cég keres munkaerőt ilyen csoportokban.

- Facebookon kommunikáljunk a szakmai eredményeinkről, tegyünk fel képeket is, ha látványos a munkánk.

- Nyilvánosra is állíthatjuk a posztjainkat, így többen látják majd üzeneteinket, szakmai reklámjainkat.

- Ha van saját weboldalunk vagy blogunk, linkeljük be.

 

Instagram

- Kövessük a számunkra érdekes cégeket, embereket, márkákat.

- Tegyünk fel képeket a munkánkról, különösen, ha kreatív, tervező, látványos, vagy sporttal, mozgással kapcsolatos területen dolgozunk.

- Ha van saját weboldalunk vagy blogunk, linkeljük be ide is.

- A profil felső részére tegyünk egy frappáns egymondatos üzenetet, ami minket reklámoz.

- Tervezhetünk saját és kifejező logót vagy monogramot, tegyük rá képeinkre. Így a nevünket is továbbküldi mindenki, aki megosztja posztolt képeinket.

 

Twitter

- Egészítsük ki internetes személyes marketing kampányunkat twitter regisztrációval.

- Jelöljünk be itt is cégeket, várhatóan egyre több internetes álláshirdetés lesz a twitteren is.

- Készítsünk jól csengő, tömör üzenetet magunkról a legfelső részen.

- Legyünk itt is aktívak, posztoljunk. Nem baj, ha ugyanazokról az eseményekről posztolunk, mint amikről a többi oldalainkon.

 

Visume

- Készítsünk videós önéletrajzot. Nagyon kitűnhetünk vele a tömegből.

- Kitehetjük a videós CV-t a linkedin profilunkra és elküldhetjük álláshirdetésekre emailen a hagyományos életrajzot kiegészítve.

- Gyakoroljunk tükör előtt. Legyünk nagyon tömörek, rövidek, frappánsak. A legfontosabb üzenetet mondjuk el magunkról. Ki vagyok, mik az erősségeim, mi különböztet meg a sokaságtól.

- Semleges hátteret válasszunk, semlegesen öltözzünk. Nézzünk a kamerába és beszéljünk energikusan, határozottan. Ne felejtsünk mosolyogni a végén.

 

Saját weboldal

- Ha van energiánk, szerkeszthetünk egy saját weboldalt, ami rólunk szól, a szakmai hátterünkről, a munkáinkról, amire büszkék vagyunk, stb. Egy saját weboldal mindig személyes erőt, komolyságot és felelősségvállalást sugároz.

Sikeres személyes marketinget kivánok!

Tomori Nóra, karrier tanácsadó, életvezetési tanácsadó, life coach

Hozzászólás