Tippek a hatékony munkahelyi kommunikációra

» Írta - - 2014. jún 25 in Blog, Érzelmi intelligencia, Karrier, Kommunikáció | 0 Hozzászólás

Tippek a hatékony munkahelyi kommunikációra

Elsősorban pályakezdők figyelmébe ajánlom ezt a cikket.

A hatékony írásbeli és szóbeli kommunikáció nagymértékben növeli esélyeinket arra, hogy észrevegyenek, elismerjenek, előléptessenek bennünket.

- Világos, tömör, célratörő maileket írjunk. A lényegi üzenettel kezdjük, egyszerű nyelvezetet használjunk, tördeljük bekezdésekbe mondandónkat és a lényeget a bekezdések elejére vegyük. Sose tegyünk fontos csatolmányt egy másik csatolmányon belülre! Így több esélyünk lesz, hogy időhiánnyal küzdő munkatársainkhoz valóban eljut üzeneteink lényege. Mindig nézzük át a helyesírást, az elírásokkal tarkított mailek igénytelen munka benyomását keltik.

- Beszélgetések során igyekezzünk szakértőnek mutatkozni az adott témában. Így hitelesebbnek látnak bennünket és könnyebb támogató kapcsolatokat kialakítani. Hozhatunk példákat korábbi tapasztalatunkból vagy a tanulmányainkból.

- Többet hallgassunk és figyeljünk, mint amennyit beszélünk. Adjunk lehetőséget beszélgetőpartnereinknek véleményük kifejezésére, bevonódásra, ahelyett, hogy mindig csak a magunk üzenetét közvetítenénk. És mindig keressünk közös pontokat, egyetértértési lehetőségeket. Lehet, hogy alapvetően különböző az álláspontunk, de biztosan találunk olyan tényezőt is, amiben osztani tudjuk a másik véleményét. A közös pontok megtalálása nagyon erős eszköz a jó kommunikáció és a sikeres kapcsolatok kialakítása terén.

- Sose kritizáljunk vagy ítélkezzünk azonnal. Igyekezzünk nyitottnak maradni, minél jobban megérteni az adott helyzetet és a körülményeket.

- Ha valamit nem értünk, mindig kérdezzünk, ne próbáljunk úgy tenni, mintha minden világos lenne, kérdezni nem szégyen, hanem az alapos megértés igényének a jele! Sőt több annál, empatikusnak látnak minket, ha kifejezzük értő figyelmünket. “Tehát azt javaslod, hogy…” Akkor jól értettem, hogy…”

- Figyeljük és vegyük észre hallgatóságunk non-verbális reakcióit és reagáljunk rá. Igyekezzünk alkalmazkodni beszélgetőtársunk stílusához is, ezzel szimpátiát kelthetünk. Igyekezzünk szükségleteiket, igényeiket, céljaikat megérteni, és beszélgetést a célokra koncentrálni.

Sikeres kommunikációt kívánok,

Tomori Nóra

 

Hozzászólás