Tippek interjúra való felkészüléshez – Hogyan jussunk be egy vezetési tanácsadó céghez? – Esettanulmányinterjúk, AC-k
Köztudomású, hogy azzal növelhetjük legjobban esélyeinket egy interjún, ha alaposan felkészülünk rá. Amint megkaptuk az AC vagy interjú időpontunkat, legjobb, ha azonnal menetrendet készítünk, hogyan fogunk felkészülni. Akár Excel táblázatba is foglalhatjuk teendőinket. Ha biztosra akarunk menni, nyugodtan beterveztetünk akár napi 2 óra felkészülési időt.
1. Sok információt elolvashatunk a nagy tanácsadó cégek honlapjain arról, hogyan zajlanak az ilyen interjúk, milyen típusú esettanulmányokat alkalmaznak, stb. Minél többet olvassunk el ezek közül.
2. Keressünk a You Tube-on esettanulmány-interjúkat tartalmazó videókat.
Az ilyen esettanulmányok tipikusan olyan területeket ölelnek fel, mint egy vállalat hatékonyságának növelése, vállalategyesülések és felvásárlások, új régiók irányába való, vagy globális terjeszkedés, vállalati restruktúrálás.
3. Győződjünk meg arról, hogy részletesen tudunk beszélni ezekről a témákról, és különböző irányokból is el tudjuk magyarázni a kritikus pontokat.
4. Érdemes SWOT analízist készíteni és prezentálni. Így rendszerezetten tudjuk képviselni álláspontunkat. Az interjúztató vezetők számára mindig szimpatikus, ha egy jelölt technikai, elemzői tudását is képes bizonyítani.
5. Válaszunkat körültekintően építsük fel. Érdemes a szóban forgó iparágról szóló áttekintéssel kezdeni, majd kitérni az adott cégre, helyzetére, termékeire. Csak ezután kezdjük az adott eset részleteibe beleásni magunkat. Érdemes legalább három olyan tényszerű javaslatot tenni, melyek az esetből kinyerhető információkon alapulnak. Ha rendelkezésre állnak grafikonok, ezek mindegyikére igyekezzünk utalni. Persze azt se feledjük, hogy némely grafikon fölöslegesen szerepel, olyan információt tartalmaz, amely nem releváns a kérdéshez, és csak azt hivatott tesztelni, hogy ezt észrevesszük-e. Ha észrevettük, tegyük is szóvá!
6. Biztosak lehetünk abban, hogy kérdezőink le akarják mérni logikus gondolkodásunkat és innovatív megoldások megtalálására való képességünket is. Legjobb, ha alaposan utána olvasunk a világ gazdasági, politikai és technológiai fejleményeinek. Ha jobban akarunk szerepelni versenytársainknál, akkor különösen figyelünk a feltörekvő piacok eseményeire, mint például Kína, Oroszország, Brazília, India. Az esettanulmányok jelentős részében előfordulnak ilyen térségekben felvetődő kérdések.
7. Ami még nagyon sokat segít, ha valakivel interjú-szerepjátékot tudunk játszani: családtag, barát, vagy coach lehet a segítségünkre.
8. A legeslegfontosabb: higgyünk magunkban! Ha elég jók voltunk ahhoz, hogy az interjúig eljussunk, akkor elég jók leszünk arra is, hogy továbbjussunk! Képzeljük is el magunkat, amint már megszereztük az állást! Ezzel segíthetünk magabiztosságunkat növelni.
Amennyiben szeretnél karrier tanácsadás, vagy életvezetési tanácsadás terén személyes konzultációt, ha személyre szabott tanácsot szeretnél, itt létesíthetsz velem kapcsolatot:
kapcsolat
Tomori Nóra karrier tanácsadó, életvezetési tanácsadó, coach, HR szakértő
Prion Isti
2014.03.01. @ 15:24
Elnézést, de mi a az a
SWOT analízis??
Tomori Nóra
2014.03.04. @ 09:20
A SWOT elemzés egy stratégiai tervezőeszköz, amely minden piaci, üzleti, beruházási, stb. döntés előkészítéséhez használható. Az adott cél eléréséhez szükséges tényezőket négy kategóriába soroljuk: Strengths= Erősségek, Weaknesses=Gyengeségek, Opportunities=Lehetőségek, Threaths=Veszélyek. Az erősségek és gyengeségek belső tényezők, a lehetőségek és veszélyek külső tényezők, melyek a környezetben rejlenek. Ez a csoportosítás ugyan nem segít abban, hogy a tényezők között fontossági sorrendet állítsunk fel, de abban nagyon segít, hogy körültekintően vegyük számba a projekt, a szervezet, és a piac jellemzőit.