Kérdés és válasz
Az alábbi kérdéseket a közelmúltban tették fel nekem, úgy gondoltam, megosztom őket.
Kérdés: Nemsokára kezdek egy banki elemző pozícióban. Hogyan építsek kapcsolatokat a cégen belül?
Válasz: Azt javaslom, ezt bőven az első munkanap előtt érdemes elkezdeni. Keressünk munkatársakkal kapcsolatot a LinkedInen, hívjuk meg őket ismerősnek, hívjuk el őket kávézni, beszélgetni, hogy minél több informális ismeretet szerezzünk a kialakult kultúráról, szokásokról, és minél több munkatársról tudjuk, hogy ki kicsoda.
Kérdés: Ha új munkahely után nézek, szóljak-e a vezetőmnek erről?
Válasz: Ne tegyünk ilyet, inkább kérjük meg a cégeket, ahova interjúra megyünk, hogy fogadjanak bennünket ebédidőben, vagy munka után. Meg fognak érteni bennünket.
Kérdés: Ha szeretnék kérdezni valamit egy megbeszélésen, de érzem, hogy a főnököm mérges lesz rám, mit tegyek?
Válasz: Mindenképp érdemes kérdezni, fontos, hogy mindent pontosan megértsünk. Esetleg a megbeszélés után kereshetünk egy megfelelő percet, amikor négyszemközt elnézést kérhetünk az esetleges kellemetlenségért. Igyekezzünk főnökeinkkel mindig egyenesen és négyszemközt tisztázni minden félreértést, konfliktust.
Kérdés: A megbeszéléseinken a csoportvezető főleg “a saját hangját szereti hallani”. Nehéz mellette szóhoz jutni, véleményt mondani. Mit tegyek?
Válasz: Vannak technikák, amelyek segítenek ilyen esetben. Fordulhatunk például az egész csoporthoz, valahogy így: “Mit gondoltok arról, ha ezt és ezt tennénk?” vagy: Van ötletetek arról hogy…?” De sose vágjunk a vezetőnk szavába, várjuk ki egy kis szünetet és használjuk ki.
Sikeres karrierépítést kívánok!
Tomori Nóra