Türelem a munkahelyen
Türelem a munkahelyen? Sokszor szeretek végigrohanni feladatokon, letudni őket minél előbb, “kipipálni őket a listámon”. Ennek okait lehetne elemezni, de most inkább a következményekről szeretnék írni. Egyrészről nagyon is jó dolog a gyors végrehajtás, iskolákban és munkahelyeken szeretik is tanáraink, főnökeink.
Türelem a munkahelyen
Ugyanakkor észre kell venni, hogy ha mindig mindennel azonnal foglalkozunk és azonnal a végére akarunk érni, azzal nemcsak magunknak, hanem másoknak is árthatunk. Hogyan?
1 – Pluszmunkát okozunk környezetünknek.
Ha minden emailre azonnal válaszolunk függetlenül a sürgősségének mértékétől, azzal egyrészről további kimerítő, esetleg szükségtelen email sorozatot generálunk. És valószínű az is, hogy első lendületben született válaszunk információtartalmában és átgondoltságában is felületesebb, mintha összeszedjük szerteágazóbb információinkat. Ráadásul menetközben esetleg mások is foglalkoznak az adott témával és inputot adnak, értelmetlenné téve, hogy fél információkkal dolgozunk. Ha több a türelmünk, kevesebb pluszmunkát fogunk okozni mindenkinek, beleértve magunkat is.
2 – Mások nyakára járónak látnak minket.
Ha nincs türelmünk átgondoltan dolgozni és másoknak sem adunk időt átgondolt reakciókra, környezetünk elviselhetetlennek fogja érezni rámenősségünket és ez nem tesz jót az együttműködésnek, a bizalomnak sem. Ha bizalmat adunk másoknak türelmünkkel, akkor mi is valószínűleg bizalmat kapunk vissza.
3 – Kisebb a stressz, ha hátralépünk.
A dolgok átlátását is sokszor az segíti, ha “alszunk egyet a döntésre”. Mondják, hogy a gyors döntés jobb a “nem döntésnél”, de nem jobb az átgondolt döntésnél. Vegyünk hát egy mély levegőt és lépjünk egy lépést hátra, mielőtt döntést hozunk, mielőtt reagálunk.
Amennyiben szeretnél karrier tanácsadás, vagy életvezetési tanácsadás terén személyes konzultációt, ha személyre szabott tanácsot szeretnél, itt létesíthetsz velem kapcsolatot:
kapcsolat
Tomori Nóra, karrier tanácsadó