Álláskeresés. Értékesítsd magad!
Az álláskeresés értékesítési helyzet, ahol Te vagy az értékesítendő termék. Azt gondoljuk, ezt pontosan tudjuk, de az állásinterjún mégis sok hibát vétünk.
Álláskeresés során hogyan értékesítsd magad?
- Légy büszke magadra, dicsekedj!
- Amikor találkozol az interjúztatóval, tűzd ki célul, hogy úgy mutatkozz be, mint a legjobb személy az állásra. Képzeld magad értékesítőnek, és a termék Te vagy. Szabd magad a vállalat igényeihez. Gyakorold a beszédtémákat. Találj ki valamit, ami megkülönböztet a konkurrenciától.
Az álláskeresés egyik alapszabálya, hogy készülj fel alaposan az interjúra
- Gondold át, mire lehet szüksége a „vevőnek”. Vajon milyen munkatársat szeretne a feladatra? Szabd magad a vállalat igényeihez.
- Előre szedd össze az elért eredményeidet és mondd is el, ha kérdezik, ha nem.
- Gyakorolj a tükör előtt.
- Az eredményeidet számszerűsítsd amennyire csak lehet. Ez hitelesebbé, hihetőbbé, elképzelhetőbbé teszi azt, amiről beszélsz.
- Készíts listát konkrét dolgokról, amelyeket elértél, például arról, hogy mennyi pénzt takarítottál meg egy projekten, hány százalékkal csökkentetted a fluktuációt egy bizonyos időszak alatt, vagy pontosan mennyivel nőtt az értékesítés az irányításoddal.
- Az interjú előtt gondolatban képzeld el a helyzetet, ahogy bemész, leülsz, mosolyogsz, magabiztos vagy.
- Képzeld el, ahogy nyugodtan beszélsz, a testbeszéded, a gesztikulációid is nyugalmat sugároznak.
- Írd le előre magadnak egy lapra, miért te vagy a legjobb jelölt (4-5 mondatban) és alaposan tanuld meg. Olyan szavakat, kifejezéseket használj, amik valószínűleg összhangban állnak a „vevő” által keresett igényekkel. A tényleges tapasztalataidból csak azt a párat emeld ki, ami pont oda tartozik, ami az interjúztatót a leginkább érdekelheti. Hidd el, minden szó számít.
- Tovább olvashatsz itt az álláskeresés során elkövetett hibákról.
Találj ki valamit ami megkülönböztet a versenytársaktól
Ez azért fontos, hogy jobban emlékezzenek Rád. És lehetőleg valami olyan dolog legyen, ami vagy nagyon érdekes a vállalat igényei szempontjából (pl. kutatásban részvétel amiben a vállalat is szerepelt), vagy amiből az látszik, hogy milyen nagyon elszánt és eredményes vagy (pl. kiváló sporteredmény).
És próbálj olyan kérdéseket feltenni, amelyekből kiderül, hogy előzetesen utánanéztél a vállalatnak. Kérdezhet a vállalat termékeiről vagy jövőbeli terveiről. Ha teheted, mondj el valami pozitívumot a céggel kapcsolatos, fogyasztóként szerzett tapasztalataidról.
Amennyiben szeretnél karrier tanácsadás, vagy életvezetési tanácsadás terén személyes konzultációt, itt létesíthetsz velem kapcsolatot: kapcsolat
Szeretettel,
Tomori Nóra, karrier tanácsadó, életvezetési tanácsadó, coach
Ebben a témában olvass tovább itt:
Érzelmi intelligencia mérése az állásinterjún
Álláskeresés – a legjobb módszerek