Munkahelyi kommunikáció, 7 tipp
Tippek a munkahelyi kommunikáció fejlesztésére.
A munkatársakkal való világos kommunikáció sok kezdő és tapasztaltabb munkatárs számára rejteget kihívásokat. A hatékony írásbeli és szóbeli kommunikáció nagymértékben növeli az esélyt arra, hogy észrevetesd magad, elismertesd képességeidet és eredményeidet. Sőt, általában igaz, hogy nem a legjártasabb munkatársat nevezik ki vezetőnek, hanem azt, akinek a legjobbak a kommunikációs képességei.
Jó munkahelyi kommunikáció alapjai
1. Világos, tömör, célratörő e-maileket írj
A lényegi üzenettel kezdd, egyszerű nyelvezetet használj, tördeld bekezdésekbe mondandódat és az adott bekezdés legfontosabb üzenetét a bekezdés elejére illeszd. Sose tegyél fontos csatolmányt egy másik csatolmányon belülre! Így több esélyed lesz, hogy időhiánnyal küzdő munkatársaidhoz valóban eljusson az üzeneteid lényege. Mindig nézd át a helyesírást, az elírásokkal tarkított emailek igénytelen munka benyomását keltik.
2. Beszélgetések során igyekezz szakértőnek mutatkozni
Így hitelesebbnek látnak téged és könnyebben tudsz támogató kapcsolatokat kialakítani. Hozhatsz példát korábbi tapasztalatodból vagy a tanulmányaidból.
3. Többet hallgass és figyelj, mint amennyit beszélsz
Adj lehetőséget beszélgetőpartnereidnek véleményük kifejezésére, bevonódásra, ahelyett, hogy mindig csak a magad üzenetét „szajkózd”.
4. Mindig keress közös pontot
Keress lehetőséget az egyetértésre. Lehet, hogy alapvetően különböző az álláspontotok, de biztosan találsz olyan tényezőt is, amiben osztani tudod a másik véleményét. A közös pontok megtalálása nagyon erős eszköz a jó kommunikáció és a sikeres kapcsolatok kialakítása terén.
5. Sose kritizálj vagy ítélkezz azonnal
Igyekezz nyitott maradni, minél jobban megérteni az adott helyzetet és a körülményeket.
6. Ha valamit nem értesz, mindig kérdezz
Ne próbálj úgy tenni, mintha minden világos lenne. Kérdezni nem szégyen, hanem az alapos megértés igényének a jele! Sőt több annál, empatikusnak látnak téged, ha értő figyelmet mutatsz. “Tehát azt javaslod, hogy…” Akkor jól értettem, hogy…”
7. Figyelj, vedd észre hallgatóságod non-verbális reakcióit
És reagálj rájuk. Igyekezz alkalmazkodni beszélgetőtársad stílusához is, ezzel szimpátiát kelthetsz. Igyekezz szükségleteid, igényeid, céljaid megérteni, és beszélgetést a célokra koncentrálni.
Amennyiben szeretnél karrier tanácsadás terén személyes konzultációt, itt létesíthetsz velem kapcsolatot:
kapcsolat
Olvass tovább:
Pályaváltás bármilyen életkorban
Milyen munkában lehetnék boldog?
Munkahelyváltás. Honnan tudjam, hogy eljött az ideje?
Szakmai erősségek álláskeresők számára
Önértékelés: Virginia Satir nyomán
Online interjú. Tegyél jó benyomást!
Szeretettel,
Tomori Nóra, karrier tanácsadó, életvezetési tanácsadó, coach