Szaktudás és személyes márka
Szaktudás és személyes márka
Szaktekintéllyé válhatunk 10.000 óra alatt
Malcom Gladwell kanadai író szerint akkor válhat valaki bármely terület kiemelkedő szaktekintélyévé, ha minimum 10.000 órát tölt el ennek tanulásával, gyakorlásával.
Mi köze ennek a személyes márkához?
Az, hogy először kiváló szakemberré kell válnunk, és csak utána várhatjuk személyes márkánktól, hogy továbbemeljen bennünket. Nagyon elkötelezettnek kell lenni ahhoz, hogy a legjobbak között lehessünk. Ha már jók vagyunk a szakmánkban, hozzáfoghatunk személyes márkánk csiszolásához.
1. Lássuk tisztán valós értékünket
A legtöbb ember aszerint „árazza” a munkáját, hogy körülbelül eldönti, mennyit szeretne keresni. Fontos tudni azonban, hogy a elvégzett munka legtöbbször sokkal nagyobb értéket jelent a cégnek, megrendelőnek, vevőnek, mint amennyit valójában ki kell fizetnie érte. Gondoljunk bele, hogy ha például értékesítőként dolgozunk valahol és rengeteg értékes kapcsolatot hozunk a céghez, menyi lehetőségtől esne el a cég, ha nem minket vett volna fel. Ezek az esetlegesen hiányunkban bekövetkező bevétel-kiesések is a mi személyes márkánkat növelik. Vagy ha például kommunikációs pozícióban jól szereplünk az interjúkon, számviteli-pénzügyi pozíciókban pontosan készített kimutatásokat, mérleget tettünk le az asztalra, vagy jó cash-flowt érünk el, mekkora pénzügyi vagy jóhír-beli előnyhöz segítjük munkáltatónkat. Ezek a dolgok mind-mind hozzá tartoznak a személyes márkánk értékéhez.
Ha tisztán látjuk valós értékünket, akkor érdemes egyrészt önbizalomra is átváltani ezt, másrészt kommunikálhatjuk bátran az elismeréseket, amiket kapunk.
2. Kevesebbet ígérjünk, teljesítsük felül
Ahhoz, hogy a külvilág is értékünkön kezelhessen bennünket, jó stratégia lehet, hogy mindig inkább kicsit kevesebbet ígérjünk, kevesebbet vállaljunk és kicsit többet teljesítsünk. Ezzel pozitív meglepetéseket okozunk ami jobban megragadja az emberek figyelmét és emlékezetesebb marad számukra, mintha pontosan azt szállítjuk, amit mondtunk.
3. Márkánk legyen ígéretünk minden nap
Márkánk egyfajta ígéret vevőink vagy kollégáink felé, ezt az ígéretet mindig tartsuk be! Mindig azt kapják tőlünk, amit márkánkkal ígértünk? Jusson eszünkbe minden telefonnál, megbeszélésnél, mailnél, hogy márkánk értékén dolgozunk. Személyes márkánk ügyfelei pedig jól akarják érezni magukat, miközben velünk dolgoznak. Gondoljunk arra, milyen érzést keltünk azokban az emberekben, akik körülöttünk vannak! Mennyire engedjük jövőbeli ügyfeleinknek, vevőinknek, kollégáinknak, hogy ismerjenek, elismerjenek, bizalmukkal felruházzanak minket? Jó stratégia, hogy kevesebbet ígérjünk, többet teljesítsünk, így építhetjük legerősebbre személyes kapcsolatainkat.
4. Tanuljunk.
Ne álljunk meg egy-két-három diplománk után a tanulásban. Mindig keressünk új lehetőségeket, pl. online tanfolyamokat, szakkönyveket, konferencián való részvételt, mentorokat, hogy tovább fejődhessünk. A világ egyre gyorsabban szalad. Ha folyamatosan tovább képezzük magunkat és ezt láttatjuk is környezetünkkel, akkor biztos, hogy több szakmai, anyagi, személyes elismerésre és teljesítményre számíthatunk.
Erős személyes márkát kívánok!
Amennyiben szeretnél karrier tanácsadás, vagy életvezetési tanácsadás terén személyes konzultációt, ha személyre szabott tanácsot szeretnél, itt létesíthetsz velem kapcsolatot:
kapcsolat
Olvass tovább:
Milyen munkában lehetnék boldog?
Gyakorlatok a boldogság fejlesztésére 1
Gyakorlatok a boldogság fejlesztésére 2
Szaktudás: Diplomás hiányszakmák
Munkahelyváltás. Honnan tudjam, hogy eljött az ideje?
Szakmai erősségek álláskeresők számára, szaktudás
Állásintrerjú kérdések, amikre biztosan készülj fel
Állásinterjú. Milyen hibát ne kövess el? Szaktudás
Tomori Nóra, karrier tanácsadó, coach, életvezetési tanácsadó
Malcom Gladwellről itt olvashatsz bővebben:itt