Személyes márka építés
Mára egyre többen tudják, látják, hogy a “személyes márka építés” hosszú távon képes egyengetni utunkat az életben. Különösen fontos, hogy sikeres kép fűződjön nevünkhöz a világ egyre gyorsuló változásai között.
Jó hírünk növelésére kiváló fórum az internet. Leendő munkaadóink, még mielőtt behívnának interjúra, tuti, hogy megnéznek bennünket a facebookon, Linkedinen, és minden más oldalon, ahol jelen vagyunk. Nyilván ugyanezt teszik jelenlegi munkaadóink is… És persze ezt teszi mindenki, akivel bármilyen okból kapcsolatba kerülünk… Látva üzeneteinket, bejegyzéseinket, felrakott információinkat, akaratlanul is határozott kép alakul ki rólunk.
Ez óriási lehetőséget jelent számunkra abban, hogy tudatosan alakítsuk azt a képet, amit mások nyerhetnek rólunk!
Hasznos, ha “kitaláljuk magunkat”, és eldöntjük, hogy mi legyen az egyszerű, közérthető, frappáns dolog, ami valóban jellemez bennünket, és amiért mások “akarhatnak bennünket”. Na de hogyan? Határozzuk meg magunkat pár szempont alapján.
A személyes márka építés céljából tudatosan határozzuk meg magunkat:
1. legjellemzőbb érzelmi vonásunk
2. legjellemzőbb szakmai területünk
3. legjellemzőbb funkcionális területünk
Érzelmi jellemzőnk megfogalmazásához írhatunk például egy listát a bennünket jellemző dolgokról, érzelmeinkről, temperamentumunkról, munkastílusunkról. Segíthetünk magunknak azzal, ha felteszünk néhány kérdést.
Milyennek lát a környezetem?
1. Milyen érzéseket keltek az emberekben?
2. Milyen előnyöket származnak abból a munkatársaim számára, ha velem dolgoznak?
3. Általában milyen szavakat használnak mások, ha jellemeznek engem?
Fogalmazzuk meg legjellemzőbb szakmai területünket
1. Milyen iparágban/területen vagyok (vagy akarok) elsősorban otthon lenni?
2. Milyen szavakkal jellemezhetem a munkastílusomat?
3. Ki a célközönségem?
Funkcionális területünk megfogalmazásához gondijuk át, mit csinálunk, illetve szeretnénk csinálni?
1. Milyen szolgáltatást nyújtok mások számára?
2. Mit csinálok, ami megkülönböztet másoktól?
Ezek alapján tegyünk össze magunkról egy könnyen megjegyezhető üzenetet, például: “megbízható pénzügyi tervező”, vagy kreatív szakmai kapcsolatépítő”, “másokat magával ragadni képes vezető”.
Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak magunkévá kell tenni és következetesen kommunikálni…
Amennyiben szeretnél karrier tanácsadás, vagy életvezetési tanácsadás terén személyes konzultációt, ha személyre szabott tanácsot szeretnél, itt létesíthetsz velem kapcsolatot:
kapcsolat
Olvass tovább:
Milyen munkában lehetnék boldog?
Állásinterjú tippek és kérdések, amikre biztosan készülj fel
Állásinterjú vezetői tanácsadó cégekhez
Legyünk óvatosabbak az állásinterjún
Érzelmi intelligencia mérése az állásinterjún
Állásinterjú tippek introvertáltaknak
Szakmai erősségek álláskeresők számára
Önértékelés: Virginia Satir nyomán
Online interjú. Tegyél jó benyomást!
Sikeres személyes márka építést kívánok,
Tomori Nóra, karrier coach, karrier tanácsadó, életvezetési tanácsadó
Személyes márka több itt.